Laboratoria przyszłości
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Nasza szkoła w ramach projektu otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 156 000 zł: Lista przedmiotów i sprzętu
Chodź, pomaluj mój świat - 3a

Uczniowie klasy 3a, w ramach zajęć plastycznych, rozwijających kreatywność i wyobraźnię poznali nową technikę - malowanie farbami na folii spożywczej. Do stworzenia innowacyjnego klasowego dzieła wykorzystali materiały pozyskane w ramach programu Laboratoria Przyszłości (farby...
Jak poruszać przedmiotami na odległość

Na zajęciach koła robotycznego CMI zbudowaliśmy projekt z wykorzystaniem Arduino UNO oraz serwo. Źródłem sygnału dla mikrokontrolera jest potencjometr. Obrót pokrętła potencjometru odwzorowywany jest przez ruch ramienia serwomotoru.
Arduino Uno w roli kryształowej kuli przepowiadającej przyszłość

Na zajęciach koła robotycznego CMI zrealizowaliśmy projekt, w którym Arduino Uno wcieliło się w rolę kryształowej kuli. Wystarczy pomyśleć pytanie, a Arduino udzieli odpowiedzi. Po pomyśleniu pytania wystarczy dotknąć czujnika nachylenia (tilt switch).
My się nudy nie boimy

Szkoła to nie tylko czytanie książek i pisanie w zeszycie. Największe efekty nauczania przynosi nauka przez doświadczenie. Uczniowie klasy 2a mieli okazję samodzielnie prowadzić doświadczenia i odkrywać świat. Do tego zadania zostały użyte mikroskopy LEVENHUK Rainbow 2L oraz zestaw...
Strona: 1/2
-
Strona
1
-
Strona
2
- Następna strona
- Ostatnia strona