Logo szkoły
05-091 Ząbki
ul. Batorego 37  
tel. 22 799 74 92
       534 500 133

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 5 im. bł. ks. Jerzego Popiełuszki w Ząbkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp5zabki.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Strona internetowa nie posiada opisów zdjęć oraz napisów na filmach.
  • Strona internetowa nie posiada wizualizacji w formie wirtualnego spaceru.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Wynik przedstawia: Raport z audytu

Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:https://sp5zabki.pl/container/dostepnosc/raport-sp5zabki.szkolnastrona.pl.pdf?noc=1742543553

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aneta Kwiatkowska — mejlowo aneta.kwiatkowska@sp5zabki.pl lub telefonicznie 534500133.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Agnieszka Krupsińska-Pietrzak — Dyrektor Szkoły,
  • Adres: ul. Batorego 37, 05-091 Ząbki,
  • mejl: kontakt@sp5zabki.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku szkoły prowadzą dwa wejścia, główne wejście znajdujące się od ulicy Stefana
    Batorego 37, prowadzą do niego schody, jest pochylnia dla osób z niepełnosprawnościami.
    Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i
    słabowidzące. Drzwi nie otwierają się automatycznie, jest zainstalowany dzwonek. Od strony
    ulicy Jana Sowińskiego jest drugie wejście do szkoły z pochylnią dla osób z
    niepełnosprawnościami, nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego
    dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące, brak zainstalowanego dzwonka.
  2. Szkoła ma również pięć wejść/wyjść ewakuacyjnych, które oznaczone są odpowiednimi
    tablicami informacyjnymi.
  3. Na terenie szkoły nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
  4. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy
    obsługi, wyznaczony został koordynator do spraw dostępności.
  5. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro) znajduje się korytarz. Budynek posiada
    windę, która umożliwia swobodne poruszanie się między piętrami. Po terenie szkoły można
    swobodnie poruszać się na wózkach, posadzka jest antypoślizgowa. Do małej sali
    gimnastycznej oraz szatni damskich prowadzą jedynie schody.
  6. Oświetlenie w całym budynku zostało zaprojektowane tak, aby nie oślepiać jego
    użytkowników, ale dawać równomiernie rozproszone, łagodne światło bez ostrych podziałów
    na strefy cienia i blasku.
  7. Toalety w budynku szkoły nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  8. Na żadnym poziomie nie ma tablic informacyjnych w kontrastowych kolorach ze strzałkami
    kierunkowymi (z wyjątkiem oznaczenia dróg ewakuacyjnych).
  9. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze.
  10. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  11. W sekretariacie znajdują się wszystkie formularze wniosków niezbędnych do załatwienia
    spraw w szkole. W sekretariacie nie ma informacji w alfabecie Braille’a.
  12. Na terenie szkoły znajduje się sala wyciszeń dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
    edukacyjnym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  1. W szkole jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online, korzystając ze
    strony internetowej „Polski Związek Głuchych Oddział Mazowiecki ” zakładka strony dostępna
    na głównej stronie internetowej szkoły.
  2. W sekretariacie szkoły znajduje się pętla indukcyjna, z której można skorzystać na terenie
    placówki.